لیگ ملت‌های والیبال| ملی‌پوشان ایران مغلوب صربستان شدند

5:40 - 03 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۷۵۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
لیگ ملت‌های والیبال| ملی‌پوشان ایران مغلوب صربستان شدند
تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ نتیجه را به صربستان واگذار کرد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش فدراسیون والیبال، ششمین دوره لیگ ملت‌ها در گروه مردان از روز سه شنبه یکم خرداد آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد پنج‌شنبه سوم خرداد در نخستین مسابقه خود به مصاف صربستان رفت.

بازی ایران و صربستان با سکوت و ادای احترام به یاد و خاطره رئیس جمهوری شهید جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و پس از ۱۰۳ دقیقه رقابت نزدیک نزدیک دو تیم، صربستان سه بر یک به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم این مسابقه ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیاز‌های ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸ نتیجه را به حریف آماده خود واگذار کرد.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد، ولی زاده، مهدی جلوه و آرمان صالحی استفاده کرد.

در آنسوی میدان نیز نیکولا یوویچ، دراژن لوبوریچ، اوروش کواچویچ، میران کویونژیچ، مارکو پودراشچانین، الکساندر ندلکوویچ و میلوراد کاپور به عنوان ترکیب شروع کننده با نظر ایگور کولاکوویچ به میدان آمدند.

تیم ایران در ست نخست با کسب دو امتیاز متوالی بازی را شروع کرد و تا امتیاز ۱۴ بر ۷ برتری خود را به تیم صربستان دیکته کرد. در امتیاز ۱۹ دو تیم برابر شدند تا کار برای تیم ایران سخت شود. در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را ۲۷ بر ۲۵ به صربستان واگذار کرد. در این ست پوریا حسین خانزاده و محمد بربست نیز برای تیم ایران به میدان رفتند.

دو تیم در ست نخست در دفاع عملکرد مشابه‌ای داشتند و سه امتیاز کسب کردند، اما آمار حمله صربستان با ۱۴ امتیاز بهتر از ۱۲ پوئن ایران بود. تیم ایران در این ست سه امتیاز سرویس به دست آورد که صربستان نتوانست از سرویس امتیازی کسب کند. اشتباهات بازیکنان ایران نسبت به حریف بیشتر بود که ۱۰ پوئن نصیب صربستان شد و در مقابل ایران هفت پوئن از اشتباهات بازیکنان این تیم به دست آورد.

در ابتدای ست دوم بازهم عملکرد تیم ایران به مراتب بهتر از صربستان بود به گونه‌ای که مردان والیبال کشورمان ۶ بر ۲ از حریف پیش افتادند. برتری ایران در این ست تا پایان ادامه داشت و ملی‌پوشان ایران ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسیدند تا از نظر ست شماری مسابقه دو تیم یک بر یک برابر شود. در این ست تیم ایران در همه آیتم‌ها عملکرد بهتری از صربستان داشت و ۱۴ امتیاز حمله، دو پوئن از دفاع و ۶ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. صرب‌ها در ست دوم تنها ۱۱ امتیاز دفاع به دست آوردند و ۶ پوئن نیز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کردند.

رقابت دو تیم در ست سوم بسیار نزدیک به هم پیش رفت به گونه‌ای که در امتیاز‌های پنجم، هفتم، نهم و دهم دو تیم برابر شدند. سپس صربستان دو امتیاز متوالی به دست آورد و پائز وقت استراحت درخواست کرد. در این ست جواد کریمی و پوریا حسین خانزاده نیز به میدان آمدند، اما در نهایت نتیجه ست سوم ۲۵ بر ۱۹ به سود صربستان شد تا شاگردان ایگور در ست شماری دو بر یک از ایران پیش بیافتند.

در ست چهارم تیم صربستان عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر یک فاتح این میدان مهم باشد.

کولادوس فابریک از فرانسه و ایوانوف ایوایلو از بلغارستان داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

ملی‌پوشان والیبال صربستان گنجینه پرمدالی از رویداد‌های مختلف دارند که مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی از جمله ۲۶ مدال رنگارنگ این تیم است. والیبال مردان این کشور تجربه پنج حضور در المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۱۹۹۶ (برنز) برای نخستین بار و پس از استقلال در المپیک حضور یافت.

این تیم هفت بار در قهرمانی مردان جهان شرکت کرده است که در سال ۱۹۹۸ برای نخستین بار شرکت کرد و به مدال نقره دست یافت. تجربه دو حضور در جام جهانی نیز از افتخارات تیم ملی والیبال مردان صربستان است.

دیدار امروز دو تیم، پانزدهمین جدال تاریخ والیبال ایران و صربستان بود که نهمین برد را برای صرب‌ها به همراه داشت.

تیم ملی والیبال ایران ساعت صفر روز شنبه پنجم خرداد در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف ایتالیا می‌رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *